onsdag 4 april 2012

!

Jag tror att myndigheter överlag, inte bara Polisen, som inte har tillräckligligt med kunskap och resurser vad det gäller våld mot kvinnor.

Det här är inte bara något som gäller hedersrelaterat våld. Det finns för få Kvinnojourer och inte resurser vad det gäller ekonomi för detta.

Var det inte Moderaterna som hade satsat eller skulle satsa 50miljoner till hjälp för utsatta kvinnor, eller är det något som jag har drömt.

En del kvinnor får skyddad identitet utan att de har blivit flyttade från orten. En del kvinnor går och väntar på att få ett skyddat boende och det sociala tar hur lång tid på sej som helst.

Hur många kvinnor var det inte som fick sätta livet till bara förra året. Många liv hade kunnat räddats om hjälpinsatser satts in ordentligt.

Om myndigheterna inte kan ta hand om kvinnor som är utsatta för våld hur ska de då kunna hjälpa de kvinnor som är under gruppen “Hedersrelaterat våld”.

1 kommentar:

Kathrin sa...

Håller helt med dig. Tror knappast att det satsats några pengar eller så är det någon girigbuk som har stoppat dom i egen ficka.

Svar. Mitt vänstra ben har börjat att värka riktigt ordentligt igen. Men det kan ju vara så att det går åt rätt håll igen när jag har varit igång på heltid ett tag. Jag kämpar ett tag till. Vi fundera att ta med oss Liam på en resa och då blir det Gran Canaria då vi lovat honom att han ska få följa med till öns djurpark någon gång. Men först måste vi invänta tingsrättens dom så vi inte gör något dumt och så får Liam en besvikelse till att bearbeta. Det vill vi ju inte.
Och självklart blev jag glad när jag fick se Bosse där på gatan, tror inte jag hade klarat att ta pendeln hem.
Ha en bra dag.

Kramar