onsdag 28 mars 2012

Omöjligt att sova

Jag fick extra smärtlindring vid 22 tiden. Somnade till en stund. Orkar nog inte stanna hör en natt till, sover nog bättre i min egen säng.

Lite om info om örat. Det var tur att jag kom i tid. Cholesteatomet hade börjat att äta på skallbemet bakom örat. Trumhinna, hela hörselbenskedjan hade kollapsat, ett lite avbrott på ena balansgången, så inte undra på att jag var yr.

Med andra ord fick hela innerörat byggas upp igen med mitt eget kropps material och cholesteatomet borras bort och innerörat fick tätas.

Ytterligare en operation ska göras men först om 6 mån då allt har läkt. Hörselbenet ska fixas till bättre.

Huvudsaken är att all benröta är helt borta så att inte eländet börjar att fräta på allt ben.

Det kommer att ta ett tag innan jag frisknar till. Jag har gått igenom det här en gång tidigare så jag vet hur läget ligger till. Jag är mer förberedd än jag var då.

Det blev en stor omställning för mej, hela mitt liv förändrades, balanssvårigheter, kraftigt tinnitus och sömnsvårigheter.

Men som jag alltid säger: gör det bästa av situationen, varje dag har något gott med sej. Kanske ibland vi får titta efter lire extra noga, men ljusglimtar finns för den som vill se dom.

Ska försöka att Nanna kudden.

4 kommentarer:

Kathrin sa...

Låter inte som någon roligt operation, men huvudsaken är ju att du blir frisk igen. Du har ju rätt inställning till situationen och med den inställningen kommer man långt. Bästa sömnmedicinen är sin egna säng, att sova på sjukhuset är inte lätt. Hoppas du snart får åka hem.
Ha det bra och ta hand om dig.

Kramar

Ingela´s blogg sa...

Vilken tur att du blev opererad i tid. Jag var också vaken i natt. Brukar ha en god sömn annars men just nu är det svettattacker som väcker mig, ett sånt skit man ska behöva dras med. Hoppas du återhämtar dig snabbt nu vännen. KraftKram från mig!

HosPetra sa...

God Morgon!
Verkar allt bra och du får åka hem, så kanske du har det bättre hemma :)

Kram

Gerd ♥ sa...

Kära vän!
Vi har många prövningar att gå igenom. Detta är en utav dom för dig.
Förhoppningsvis kommer du att må så mycket bättre.
Vi vet inget om morgondagen.
Själv försöker jag fånga alla glimtar, så gott jag kan.
Men du, det är gott att sova hemma!
Kramar ♥...♥...♥ /Gerd