torsdag 29 mars 2012

Lägg ner

Det är ingen som är ute efter Kicki Danielsson.

Vad jag inte begriper är, varför människan inte valde att gå till läkare och på Diazepam utskrivet på recept???

Att köpa narkotikaklassade mediciner via internet, borde väl en vuxen kvinna begripa att man inte kan göra. Jag har narkotikaklassade mediciner men skulle aldrig någonsin beställa över internet. Men det beror kanske på att för mej är det en helt annan situation.

Varför många beställer via internet beror kanske på att de har ett sorts beroende och läkarna här I Sverige vill inte längre skriva ut läkemedlet.

– Jag har haft sömnproblem i 20 år, det har berott mycket på min reumatiska värk. Jag måste kunna sova för att kunna jobba och fungera, har Kikki Danielsson tidigare sagt till Aftonbladet.

Sömnen är oerhört viktig för oss alla för att kunna fungera och det finns hjälp att få via läkare.

Men går man hellre via internet och beställer istället för att gå till en läkare, då tror jag att man har stora problem.

1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Hej! Kunde inte sagt det bättre själv!
Jag skulle ALDRIG beställt sådana preparat via nätet.....
Det tyder ju på ett beroende av något slag, och det har vi ju läst om förut, i hennes fall, fast det då varit i flytande form.
Jag önskar dig en skön torsdag, ja det gör jag, fina du! Kramkram♥♥♥