söndag 25 mars 2012

“Jag skulle aldrig ljuga för dig”

Moa Herngrens nya bok, den ska jag läsa.

Många människor kommer att känna Igen sej iden, inte bara kvinnor utan även män.

Boken kommer att ta upp mycket som jag tror kommer att bli en stor debatt!

Jag är övertygad om att alla kan säga utan att ljuga, att de på nära håll någon gång kan ha bevittnat hur en del lever en ren skär lögn!

Allt bottnar sej I att vara andra till lags eller att tävla om vem som har det bäst. Det räcker bara att titta runt på FB, inte är det många som skriver om att de mår pest ibland, eller att ungarna har skolkat eller att man misstänker att sambon är otrogen, eller att sambon ÄR otrogen.

Nej, det skrivs om semestrar, husköp, hur underbara ens barn är och fester till höger och vänster.

Ungefär som en renovering, är underlaget inte bra gjort så ramlar målarfärgflagorna snart av I stora flagor.

– Jag tror att vi alla mer eller mindre lever i förhållanden där vi kanske inte är oss själva fullt ut. Det kanske inte handlar om medvetna lögner. Väldigt många går runt med en bild av hur de vill att förhållandet ska vara och hur vi vill behandla varandra, men så ligger saker och gror i oss och vi försöker slå knut på oss för att det ändå ska bli bra, åtminstone utåt sett. Samtidigt blundar vi för hur vi mår eller vilka vi egentligen vill vara.

Visst stämmer detta till 100 %.

Man ska aldrig glömma vartifrån man kommer.

Jag är ingen till lags längre, istället säger jag ifrån om det är något som jag inte accepterar.

Det märkligaste är när man säger ifrån så faller det inte ut I god jord, utan då ska man helt plötsligt be om ursäkt, för vad man tycker och tänker även om felet inte är mitt.

Passar det inte, så får det vara!

Så istället för att ha “varit alla till lags” har jag förvandlats till “en som tar plats och säger ifrån”

Ha en bra dag

2 kommentarer:

Mia systeryster sa...

Det är därför jag gillar dig, för att du alltid skriver det du tycker, även om inte alla håller med=D
Själv så kan jag fega ur i vissa diskussioner, och inte alltid orka diskutera ,just för att undvika konflikter:(
Kram o lycka till med operationen, jag håller tummarna för att det ska gå bra!

Anneli sa...

Hej Anki o tack för din kommentar.

De finns alldeles för många människor som inte är ärliga.
Många tror att man oxo ska finnas till för andra o gör man inte de utan säger ifrån så är man helt plötsligt uppkäftig o "trotsig"....

Nä, säg vad du tycker o tänker o stå på dig.
Ser att de är nån operation på gång så jag önskar dig lycka till.
Kram ♥