söndag 18 mars 2012

Iphone

Jag bara vill ha en Iphone. Men dessvärre ska man nog akta sej för att köpa en begagnad. Jag har googlat runt och har kommit fram till att om jag nu ska köpa en begagnad så ska det vara från en som jag känner. Eller så blir det att köpa en sprillans ny mobil, hosta upp stålarna och se glad ut. Då vet jag i allafall att jag har rent mjöl i påsen.

Till och med kvitton och garanti kan man inte lita på. Har läst om hur många som helst som blivit lurade, efter ett tag slutar telefonen att fungera och den är stöldanmäld.

Med andra ord har den person som sålt den, anmält den försvunnen och får en sprillans ny mobil och den som köpte mobilen står där med lång näsa. Men en mobil som inte fungerar. Kanske ännu värre, blir man själv anklagad och anmäld för något man inte har gjort.

Finns det inga hederliga människor nu mera.

2 kommentarer:

HosPetra sa...

Folk kan med att vara hur fräcka som helst!

Kram

Lisbeth sa...

Tack gumman, men det har du också!
Kram på er!