lördag 24 mars 2012

Gomorron

images

Kors I taket, jag sov ända till 4.30, hela fem timmar. Så länge har jag inte sovit under flera veckors tid. Jipppiiiii, äntligen!!

Nu sitter jag här med en koppkaffe och bara njuter, kaffe är den absoluta drycken. Inget kommer I närheten av kaffet.

Igår funderade jag på hur alkohol smakar, märkligt att jag undrar det. Det är nu två år och 7 månader sen, jag överhuvudtaget rökte eller drack. Jag känner ingen längtan efter varken det ena eller det andra.

Idag blir det mulet och inte är det som igår morse, då sken solen redan på morgonkvisten. Förresten så satte jag mej på ballen och njöt igår och det räckte med en timme, för att få färg. Det brände I skinnet.

Det sa ja förra våren och säger det igen, jag vill ha en stol som jag kan ligga I och där jag kan fälla ned ryggstödet. Hade jag en sådan så blev det nog mera sittande på ballen. Får så jäkla ont I nacken om jag inte har stöd, ja det är väl oxå en kärringsymtom förståss.

Är det inte märkligt att tiden går så fort, helt plötsligt närmar man sej 60 år och man fattar ingenting.

Helt klart, åren går, bara att titta på ungarna, den äldste blir 34 och den yngsta har fyllt 27 år.

Alltså är det klokt!!!

 

Ha en bra dag lördag alla individer

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Skönt att du äntligen har fått sovit. Jag fick ett gott skratt så här på morgonkvisten när jag läste att du satte dig på ballen och njöt, hahahaha.
Tiden den rusar förbi och åren går alldeles för fort. Inte klokt att man har kommit över 50 strecket. När man var 20 tyckte man att 50 var riktigt gammalt och att det var evigheter dit. Nu när man är där känner man sig som 17 i sinnet men kroppen säger något helt annat.
Här skinner solen med sin frånvaro, men det är väl bara för att jag är ledig och hade kunnat fått njutit av den.
Det jag skrev i min blogg igår ska upp i tingsrätten i mitten av nästa månad och än är inte sista ordet sagt. Det blir till att ändra på alla fel som dom gjort i sina skrivelser. Det blir ett möte i nästa vecka och då kommer det finnas med en advokat. Och blir inte domen till fördel för barnet så får man väl som sista utväg blanda in media. DN skriver ju ganska mycket om just sådana här saker. Och att nu BO har fått upp ögonen kanske kan gynna barnet.
Ha en bra dag.

Kramar

Gerd ♥ sa...

Gomorron själv, tidiga tuppväninnan!
Jag sov som en stock i natt och vaknade för en timme sen.
Ska göra lite roligt...
Det är skönt att sola och bara vara ibland.
Ja du, det är många år sen som jag rökade, det sista var 1992, 20 år sen! Usch, vill inte ha. Bara ett glas vin eller två vid särskilda tillfällen ihop med goda vänner, och nu är jag ju ensam så mycket, men det gör mig inget, jag mår bra av hälsosamma drycker, såsom vanligt vatten, Proviva, och förstås KAFFE!
Kramkram denna lördag, nu ska jag göra något roligt! ♥