fredag 23 mars 2012

Gomorron alla glada

Uppe med tuppen och både macka och kaffe I magen. Vaknade upp till en underbar dag. Solen är uppe och jag gissar på att det kommer att bli en solig och varm dag.

Idag är det storhandling på schemat, sen blir det att ligga som en pasha I soffan, eller sitta framför datorn eller studera min Iphone, hahahahahahaha. Jag är förälskad I min Iphone, äntligen en mobil som är hur enkel som helst att använda.

Simpel/Enkel och Snygg!!

Jag är så rädd om Iphonen att jag köpt skyddsplast till den, ett skal och vill även ha ett snyggt skinnfodral till den. Det ni!!

Op sköterskan ringde igår och berättade att jag måste ta prov på knölen som upptäckts I halsen. Helst skulle de vilja ta ett prov på den innan op. Men knölen I halsen har inget med cholesteatomet att göra, knölen sitter på vänster sida. Min läkare sa till mej att cholesteatomet hade högsta prioritet nu.

Jag trodde att de kunde ta prov på knölen samtidigt som jag opereras, men det gick inte. Jag var tvungen att göra det vid röntgen, antagligen för att de ska kunna lokalisera den. Röntgen apparaten kunde man inte ta med sej till operationsrummet och det begriper jag väl.

Egentligen skulle det tas ett prov på knölen samtidigt som jag gjorde röntgen på örat, fast det stod tydligt I remissen, så glömde röntgenpersonalen av det. Förresten hade inte min läkare fått röntgensvaret, det hade inte kommit till honom, så han undrade om jag hade varit där överhuvudtaget.

Datorer är nog inte alltid så tillförlitliga.

Hur som helst så skulle jag få tid I april för provgtagning av knölen. Lite orolig blir man när man hör talas om knölar osv, inget som jag har haft ont av I allafall. Men klart ska den undersökas.

 

Ha en bra dag alla glada och även ni som hänger läpp!

 

J

 

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

"Läpphänget" kommenterar, att det är skönt, men oroligt, att bli ordentligt undersökt.
Min MR-röntgen nyligen var helt OK.
Solig dag, Carpe Diem! Kram♥

paloma sa...

Oj!! Du har mycket att tänka på nu tydligen! Skall du opereras? är det en varböld i halsen? Usch det lät inte kul, jobbigt att de grejar i halsen med! Jag får panik då saker skall ner i halsen, skulle göra gastroskopi vid några tillfällen när jag var gravid! Det gick inte!!! Jag tokvägrar! Hoppas det inte är något farligt för dig! KRAM OCH SKÖN FREDAG BLIR HANDLA HÄR MED. KRAM