lördag 31 mars 2012

Go morron alla

Lördags morgon, ja den här morgonen fick jag I allafall sova till 03.30, det tar sej.

Bättre än att vakna runt 01.30! Sitter här I vardagsrummet med en kopp kaffe I mörkret. Allt är lugnt och stilla, utánför småsnöar det lite och huvudvärken är på G, så det blir nog en tablett innan det riktigt sätter fart.

Otroligt så fort tiden går, på måndag har det redan gått en vecka sedan min cholesteatom op och då är det ett återbesök hos min underbara öronläkare, Smeeds. Nu är det bara att invänta den andra kompletterande operationen om ca 6 månader.

Vad jag har förstått så görs den I lokalbedövning, men är inte så intresserad av det, vill helst bli sövd, går inte det så vill jag ha lugnande I massor. Inget jag behöver oroa mej för I dagsläget, hur som haver.

Mina tankar går till Connie och Aisha, Aisha blev bortförd till Somalialand av sin pappa den 25 mars. Pappan hade planerat en semesterresa till Dubai, men åkte till Somaliland med flickan.

Aisha är 4.5 år och är sjuklig och behöver läkarvård. Jag hoppas och ber att pappan ska ta sitt förnuft tillfånga och återvända med flickan.

Jag hoppas att mamma Connie, känner att hon har människor som finns där för henne och stöder henne I hennes kamp om att få sin dotter tillbaka.

En enormt ofattbar situation för alla som känner Connie och Aisha.

Det här här är något som händer andra och helt plötsligt befinner berörda parter, I något som är en mardröm.

HITTA AISHA

 

 

 

3 kommentarer:

paloma sa...

Oh du får stå ut med mkt med dina öron! Hur mår du nu? fick de bort hela tumören? Ja du dessa skit killar som kidnappar sina barn till sina hemländer! Min väninna blev kidnappad till Algeriet av sin pappa som barn! Skulle ALDRIG!!! vÅGA Skaffa barn med en från annan kultur! Man kan bara önska och be hon kommer hem! Ha det så bra och krya på dig! KRAM

Kathrin sa...

Oj, så fint du har på din blogg!! Jag fick mig en riktigt liten chock när jag klev upp i morse. Vinter är tillbaka och en massa hemsk snö låg över hela området. Barna har tagit fram sina pulkor och åker nu för fulla muggar. Skönt att höra att du får sova lite mera nu, utan riktigt sömn känner man sig lite små knäpp och allt fungerar inte som det ska.
Visst är det hemskt det där med Aisha. Hoppas på att pappan tänker om och ser till att flickan får komma tillbaka till sin mamma. Kan inte få in i min skalle hur man kan vilja skada sitt barn på detta vis. Och jag tror nog att du och jag har samma åsikter som vanligt även i detta.
Ha en bra snörik lördag.
Kramar

paloma sa...

Glömde ju svara på din fråga!;) dET ÄR en bakmaskin! En tjock tv, kläder för barn och vuxna, skor, leksaker m.m.m. kram