torsdag 9 februari 2012

Min lunch

001

I dag blev det detta till lunch. Bulgur, ja det är första gången som jag äter bulgur och det var jättegott. Inte bara jättegott utan det är oerhört nyttigt.

Jag kokade upp vatten, 2 dl och hade i en halv grönsaksbuljong, när vattnet kokat, hällde jag i 1 dl bulgur. La på ett lock, drog kastrullen åt sidan och allt skötte sej självt. Stekte några skivor Halloumi och annat smått och gott.

Gissa om jag blev mätt.

Faktiskt sedan jag slutade med allt vad tunga kolhydrater heter så har jag blivit lite lättare. Inte heller hamnar jag i “paltkoma”.

Ha en bra dag alla GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Jag har kokat bulgur, couscous, matvete, mathavre, ja jag vet inte allt, men det har inte fallit på läppen hos min Pusselbit.
Själv tycker jag det är helt OK, bättre än pasta.
Kram ♥

paloma sa...

Jag har med gjort det några gånger! Det är jätte gott! Men halloumi! Mums! DET är underbart gott! Vi brukar grilla det på sommaren! Men steker gärna en skiva nu med. mums! Hoppas allt är bra med dig! KRAM