fredag 3 februari 2012

Längtar tillbaka

104

Utanför faller snön, det är minus 13 grader kallt och jag sitter och blickar tillbaks, då vi var i Malaysia. Aldrig någonsin kommer jag att glömma ön Redang.

Ha upplevde vi sex helt sanslöst underbara dagar. En ö som ännu inte har blivit så exploaterad. Hit kunde man bara ta sej med båt, här fanns inga bilar, inga gapiga människor bara ett LUGN, som jag aldrig har upplevt förut.

Hit resor människor som vill relaxa, här finns inga strandraggare, eller gåpågiga strandförsäljare. Så människor som vill ha ös och hålligång ska verkligen hålla sej så långt ifrån den här ön som de kan.

De 5,5 veckorna som vi spenderade i Malaysia var helt makalösa, en semester som vi båda så väl behövde, efter allt som vi gått igenom.

Varje morgon jag vaknar säger jag högt för mej själv: “Det här kommer att bli en bra dag”.

Trots att dagarna ibland kan kännas tunga och grå, att man ibland kanske bara vill stoppa huvudet under kudden eller att man bara inte orkar med dagen, så finns det ändå något som är BRA, med varje dag.

I det nattsvartaste mörkret kan även ljuset glimma.

7 kommentarer:

Aurora sa...

Fresterska. Vad avundsjuk jag blir. Jag vill också ha värme. Kram

Anonym sa...

Ha nu en underbar helg tjejen. Kram och hälsa maken
Säger Ingela jag kan inte min bloggaderss i huvudet ha ha så därför är jag anonym :-)

Kathrin sa...

Det där låter som en ö för mig. Det kan inte finnas många sådana öar här på vår jord. Eller så gör det det men dom är privata.

Ha en trevlig helg!

Kramizar

Ingela sa...

Hej på Dig försökte lämna en kommentar nyss men eftersom jag inte kom ihåg min bloggadress blev den nog bortsorterad ha ha. Jag vill bara önska dig en go helg!! Kram

paloma sa...

Här är det med skit kallt! Hur kommer det sig att ni åker till malajsia? hoppas ni får en trevlig kväll! KRAM

Slingersnoken sa...

Förstår verkligen att ni längtar tillbaka.
Låter underbart med denna ö.
Skulle behöva åka dit på "riktig" semester. Visst jag var i Turkiet i nästan 3 veckor och fick spendera underbar tid med den jag älskar. Men det blir ju inte som semester när han jobbar och jag är där, träffar mina vänner och lever ett "vardags liv".
Skulle behöva lugn och ro.
Ha det underbart och dröm tillbaka dit när dagarna är gråa och tunga.
Kram M

Mia systeryster sa...

Så sant som det är sagt( dina sista rader)
Förstår att du längtar tillbaka!
Kram