lördag 18 februari 2012

Gomorron

Det är väl trevligt med en svärmor och svägerska som hjälper till??

No big deal!!

Det verkar ju inte som om de springer in och skriker om att “vad skitigt det är här”.

Det viktigaste i ett hus är en REN TOALETT. Är inte toaletten ren, då är hela huset skitigt.

Men jag skulle nog inte städa hos min svärdotter, kanske jag däremot skulle vara uppriktig och påtala om att “här behöver det städas”, på ett litet finare sätt.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

4 kommentarer:

HosPetra sa...

God Morgon!
Det får gärna komma nån till mej och städa ;)

Kram

paloma sa...

Ren toalett! är jag nojjig på! Hatar komma hem till folk med skit rand i toallett och badkar! urk.... likadant är inte köket rent dricker jag inte kaffe där! Men det är det jag är pedant med! Plus att jag alltid bäddar! Sedan att det kan gå en vecka med dammsugning det är en annan sak! Jag brukar hjälpa både min bror och mamma med städningen! Men det är att jag inte står ut själv! jAG VET jag kan bli jobbig i bland, men trivs inte då det är skitigt! rörigt är en sak! Håller på att städa nu föresten! Hoppas du får en skön lördag. kram

Kathrin sa...

Godmorgon!
När Bosse och jag flytta ihop hade jag liknande problem med min svärmor, men bara med diskningen efter fika eller middag. Hon var van att göra det åt Bosse när han bodde ensam. Jag sa till tanten att när hon var hemma hos oss så var hon gäst och våra gäster diskar inte efter sig. Behövde bara säga det en gång och efter den gången sa hon alltid att "jag hjälper inte till med disken då jag är gäst i erat hem". Jag har förstått att hon aldrig har varit gäst hos sina barn och tycker det är skönt att kunna vara det hos oss. Hur svårt kan det vara att ta hand om sitt eget skit och vet man att man får gäster får man väl se till att få undan det värsta. Om gäster kommer oanmälda får dom banne mig ta det som det är.
Ha en bra dag.
Kramizar

Gerd ♥ sa...

Självklart ska man ha rent och fint i kök och badrum!!!

Och det vill jag sköta själv.

När jag kommer bort vill jag helst bara njuta, precis som mina gäster får när dom kommer hit.

Ett eller annat handtag kan gå i Tur o Retur.

Skön Lördag önskas från mig ♥♥♥