måndag 13 februari 2012

Gomorron

Att åka kommunalt med buss, är värre än detta.

I en buss finns det minst 10 st säten som inte går att utnyttja, då många sätter sina handväskor/kassar och sätter sej ytters, för att ingen ska kunna sitta. Ibland finns finns det inget på sätet.

Det är inte ofta jag åker kommunalt, pga av min yrsel, men ibland måste jag och JÄVLAR vad folk blir irriterade då jag ber dom om att flytta på sina väskor och dylikt så jag kan få sitta.

Hyfset är bättre bland de som åker tunnelbana, är min åsikt.

Ha en bra dag ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Dåligt med hyfset, jag håller med.
Förr hade dom Uppfostringsanstalter, det bara slog mig, så där i tanken...
God förmiddag, här är sol även idag... Kraaaaam ♥

Kathrin sa...

Godmorgon!
Hoppas du fick sova bättre i natt. Håller med om att det inte finns så mycket hyfs på bussarna. I och för sig så tillhör jag just nu dom som sätter sig ytterst, men jag sätter inte min väska på sätet brevid. Jag kan inte sätta mig innerst då mitt ben inte tillåter det. Men det vet ju förstås inte mina medpassagerare så dom dömmer mig nog som en surkärring som bara tänker på sig själv och hyfs är något som jag inte ha varit i närheten av, hahahaha. Jag brukar erbjuda den innersta platsen med en förklaring att jag inte klarar att komma in där på grund av mitt ben. Men oftast vill ingen sätta sig där och då får dom banne mig få skylla sig själva.
Ha en bra dag.
Kramizar