torsdag 9 februari 2012

Gomorron

Läser morgon nyheterna och när jag läste artikeln om Qx-galan, kom jag att fundera på om den här galan endast är till för kändisar.

Årets bög blev, Anton Hysén, varför kan inte t ex Gilbert i Ockelbo. få det priset. (Gilbert i Ockelbo är ett påhittat namn.) Vart jag vill komma är, att en för oss okänd person som har kommit ut ur sin garderob, är oxå värd ett pris.

Är det bara kändisar blir bjudna till den galan eller kan allmänhetens likasinnade får komma.

Spelar ingen roll om man är kändis eller ej, tycker jag.

Kan det vara så att det är lättare att komma ut ur garderoben, om du är en kändis, och har färäldrar som är kända??

Jag är övertygad om att det är svårare för en person, att komma ut, som bor i ett litet samhälle.

Kom bara att fundera på detta när jag tittade på bildspelet, tror inte en endaste okänd person var med där??

Jag har inget mot homosexuella om det nu är någon som får för sej det!!

Undrade bara??

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

2 kommentarer:

paloma sa...

Min lille bror kom ut som bög när han typ var 18-19. nu är han 38.Vi är stor släkt och detta togs väl i mot med blandade känslor! Mamma och jag tog det nog hårdast! Och min brors far!! Han kunde aldrig acceptera det! Han dog utan att Acceptera det.min bror förlät aldrig det.Tror galan är i morgon? Skall kolla på den! Jag och mamma har givetvis accepterat min brors homosexuella läggning i dag..det var då man var chockad! Mest ego!! för man inte skulle bli faster/farmor!.Tack fina du för din omtanke! Jag får börja gå på thorax nu igen...sedan får vi se.. kram

Kathrin sa...

Visst hade det varit bra med en gala med en massa priser till helt vanliga människor som Gilbert från Ockelbo. Vilket galet namn du fick till, har suttit och skrattat åt det ett tag nu. Ett sånt där gott morgonskratt du vet,hahaha

Ha en bra dag

Kramizar