lördag 18 februari 2012

Godaste linssoppan

001

 

2 stora lökar

2 vitlöksklyftor, (rivna)

4 st morötter, slantade

1 medelstor potatis, tärnad

3 dl röda linser

1 lagerblad

1 msk curry, (vet inte hur det smakar med den curry som finns här i Sverige, vår är köpt i Malaysia och innehåller olika kryddor)

2 pkt grönsaksbuljong

17 dl vatten.

Jag tror ju inte att linssoppan blir god med vanlig curry.

Vi köpte upp oss så vi klarar oss till nästa gång vi skall dit, vi har curryblandningar här hemma till både kött/fisk och kyckling.

Jag har fått tips på egen blandning av olika kryddor, jäkligt gott till grytor osv.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

4 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Mmmmm, har gjort många linssoppor i mina dar.. kanske kan börja nu igen, då!
Njut! Jag pysslar i köket med något nyttigt. Lördagskramar ♥

paloma sa...

mums1 Det skall jag skriva upp! jag fullkomligt älskar Lins soppa! Har en burk med det i kylskåpet jag köpte på ica, det är viktväktarnas! Hoppas du får en bra söndag! KRAM

kicki sa...

Mums va gott det låter...vad skulle man kunna ta istället för curry....just nu dricker jag soppor, soppor, soppor...för att gå ner i vikt..men har idag ätit fläskkotlett, ljuvligt...oj va gott att tugga...har gått ner några kg så snart kanske man kan börja och äta igen...go söndagkväll på er...kram

Ingela sa...

Tack för tipset. Det snor jag. Vi har ju soppa varje torsdag på mitt jobb så detta blir en ny variation på min linssoppa. Kram