fredag 17 februari 2012

Go morron

Öra/Näsa/Hals fr Karolinska Huddinge, ringde upp igår och ville senarelägga mitt läkarbesök. Inte var jag glad för det precis, för mitt öra för ett sådant oväsen att det är nästan tortyr.

Läkaren jag hade i Januari, ville inte lämna mej vidare till en annan läkare, utan ville fortsätta att ha hand om mej och mitt fall och det är jag glad för. (Läkaren vill oxå att jag ska genomgå fler undersökningar, innan op)

Jag får stå ut helt enkelt. Jag bombarderar mej med ena pillret efter det andra för att kunna slappna av och för att få min sömn. Var lite restriktiv med pillrena, till att börja med, men vad FAN, det går inte att ligga vaken natt efter natt. Sömn är oerhört viktigt!

Nacke och axlar är så spända och det är helt naturligt, jag känner själv hur jag spänner mej. Vi som har tinnituss brukar ha den tendensen att gå och spänna oss, både medvetet och omedvetet.

Jag har levt med mitt oljud i örat sedan –97, men när det sedan kommer ytterligare ett oljud ovanpå oljudet som redan finns där, då är det FÖR MYCKET.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Morrn!
Jag har ju också oljud i öronen sen länge (Tinnitus) och inte ville jag ha ett oljud till? Nä.
Ha de så bra du kan, ida försöker ja göra en bra da..... kram ♥

Kathrin sa...

Godmorgon eller rättare sagt god förmiddag!
Man önska att sjukvården kunde ta hand om en med en gång när man behöver det. För visst är det en typ av tortyr när man har en massa oljud i öronen hela tiden eller en smärta som inte går att förklara hur ont det gör. Hoppas det snart blir en op för dig.
Såg att du skrev att man kunde kopiera adressen till fb:s gruppen, men jag är så dum ihuvudet så jag vet banne mig inte hur man gör. Får be Sandra att visa mig nästa gång vi träffas.
Ha en riktigt bra fredag.
Kramizar