fredag 3 februari 2012

Go morron

007

Minus 13,4 grader burr kallt är det ute. Härligt att vara inne i värmen.

Köpte svenska tulpaner på Mat Dax igår, billigt som tusan 20 kr buketten, så det blev två. Märkligt det är först nu sedan jag passerade 50 strecket som jag börjat på att se tulpanen med andra ögon.

Tulpanen är en jättevacker blomma och den pryder ofta vårt köksbord. Speciellt de här med olika färger är så fantastiskt vackra.

Nästan så att jag inte törs erkänna, men tulpanen har varit den blomma som jag absolut inte skulle ha varit glad över att få, på födelsedag osv. Men helt plötsligt vände det och jag ÄLSKAR DEN BLOMMAN.

Men förresten så har jag inte varit intresserad av blommor alls, visst jag tycker om krukväxter men inte hemma hos me.j Jag har försökt att analysera vad det kan bero på, men finner inte svaret. Nu har jag krukväxter i mitt hem och till och med orkedeer börjar på att blomma om och jag tar hand om mina blommor med kärlek. Balkongen sprakade av färger i somras och det ska den göra i år oxå.

Ha en bra dag, ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

Inga kommentarer: