måndag 20 februari 2012

Bytt vårdcentral

Idag har jag bett Carema Vårdcentral, att dra så långt in i GLÖDHETA HELVETE, det går att komma.

Imorse gick jag in på deras hemsida där det står så här:

Drop in
Vardagar kl. 08.30-10.30
för lätta akuta besvär,
sårskador,
öron-näs-halsbesvär

Här står inget om att man ska hör av sej, utan DROP IN.

Sagt och gjort, alla vet hur väglaget ser ut, det är glashalt ute. Jag går dit, eller rättare sagt stapplar mej dit. Min yrsel är inte att leka med och jag var livrädd att jag skulle ramla vilken sekund som helst. Det är karusell i huvudet och det känns som jag går på gungfly.

Väl inne på VC tar jag en nummer lapp, sätter mej ner och inväntar min tur. När jag kommer fram och säger att jag söker akut på deras DROP IN tid, får jag svaret att det finns inga tider kvar och att läkare inte fanns.

Jag blir gråtfärdig, jag har hasat mej dit med min yrsel och får ingen hjälp, människan i receptionen säger att det inte finns några tider.

WTF, på DROP IN, behövs inga tider.

Jag säger till henne ta bort mej från er listning, jag vill inte vara listad här längre. Min vårdpeng ska inte gå till en VC som jag inte kan få hjälp från och det är inte första gången heller. Hon kunde inte ta bort mej.

Det behövs inte heller, svarar jag för jag kommer att gå till närmsta VC och lista mej där på direkten. Vad är det här för jävla slakteri verkstad, häver jag ur mej. Jag sa till henne att jag redan innan jag listade mej där, googlade ang Carema i Rågsved och de hade inte så bra vitsord, men varför jag listade mej där var för att det var nära min bostad och att jag själv ville ge det en chans.

Det här var tredje gången gillt, som jag inte fick bra service.

För några månader sedan gällde det influensa vaccin och riskgruppen.

Bagateller kan en del tycka, men även småsaker som man söker för ska behandlas på korrekt sätt.

Inte en krona vill jag ge till en VC som inte månar om sina kunder.

Jag såg att det var fler som sökte aktut och var gamla, jag hoppas verkligen att de fick den hjälp de behövde, så de slapp stappla iväg hem i det hemska väglaget, för egen maskin.

Nu blev Carema Vårdcentral en VÅRDPENG MINDRE.

Hur som helst, jag tar mej till Högdalen och där listar jag mej på Capios Vårdcentral och tid fick jag direkt, inga som helst problem. Jag behövde inte vänta länge och en sympatisk läkare fick jag träffa och mediciner blev utskrivna.

4 kommentarer:

Kathrin sa...

Helt rätt att du lista dig på en annan vc. Carema har gjort sitt i vårat land. Självklart ska man ha hjälp när man söker. Och står det drop in så ska man träffa en läkare om man är där på rätt tid. Hahahaha, jag kan se mig dig framför disken och säga ett sanningens ord till henne i receptionen. Vad bra att du gick till Högdalen och fick hjälp.

Ha det bra.

Kramizar

paloma sa...

Det gjorde du rätt i.! Bra! KRAM

HosPetra sa...

Men vad fasen....Dropin är väl just dropin eller?
Du gjorde helt rätt i att byta :)

Kram

Bibbi sa...

Jag ÄLSKAR ditt CIVILKURAGE som finns allt för lite av idag. Om alla var som du skulle konkurrensen fungera och bara de bra företagen överleva!

Hoppas 'Gubben' mår bra fortfarande och att du ska få bli frisk så snabbt som möjligt.

Kramizar från Bibbi