fredag 10 februari 2012

Acceptera en otrohet

Är det skillnad om en man är otrogen eller om en kvinna är otrogen?? Är kvinnor mera förlåtande än män? Eller är det så att kvinnor säger sej förlåta?? och istället gör allt för att förpesta tillvaron för mannen, efter en otrohet??

Jag tror att ingen kan förlåta eller glömma en otrohet. Är det så att man varit otrogen i sitt förhållande och man väljer att gå vidare, då ska man oxå gå vidare, vända blad och fortsätta som om ingenting har hänt.

Men det är nog lättare sagt än gjort!

Jag personligen skulle inte kunna fortsätta förhållandet, all min tillit skulle vara förstörd och det skulle ta så mycket energi att bygga upp det igen, så även om det var gemensamma barn/hus/bil/båt och pengar, inblandade skulle jag välja skilsmässa.

Ha en bra dag ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

 

 

4 kommentarer:

Lisbeth sa...

Jag skulle inte kunna gå vidare om partnern varit otrogen. Är man otrogen så är det ett väldigt säkert tecken på att något är redigt fel i ett förhållande och då kan man lika gärna bryta upp.
Nej, jag tror inte det ät influensa, men ett jäkla efterhängset virus. Usch.
Vad det gäller den hemlige mannen, så nja, vi var allt lite mer än kompisar =)Han sitter där och jag blir nog aldrig av med honom. Men så är det. Kram! på er och trevlig helg.

Mia systeryster sa...

Nej! Min första känsla är att jag aldrig skulle kunna förlåta en otrohet! Han skulle åka ut med buller o bång.Men det kanske är skillnad om man har små barn, vad vet jag.
Kram

Kathrin sa...

Jag skulle aldrig fortsatt ett förhållande där min partner hade varit otrogen. Fick ett bra råd av min pappa i unga år och det löd, lek aldrig med andras människors känslor. Med det menade han en hel del, bland annat att man ska vara trogen, annars så kan man lika leva ensam. Och han sa också att man aldrig skulle hålla ihop ett förhållande, (även om det finns barn inblandande) som inte fungera för barnen märker tidigt om det är något som är fel i föräldrarnas förhållande.
Ha en trevlig helg!
Kramiz

HosPetra sa...

Tror inte att jag skulle klara att förlåta en otrohet. Nått måste ju vara riktigt fel om man väljer att vara otrogen.

Kram