måndag 2 januari 2012

Under Malaysiavistelsen

tog vi en avstickare till Thailand tillsammans med Jajas bäste vän med familj. Hur som haver så förlovade vi oss där den 17 augusti 2011. Ringarna hade vi köpt i Teluk Intan, den stad i Malaysia somJaja växte upp i.

Jag fullkomligt älskade den ringen, den var i gult guld och vitt guld. Vad jag inte visste om var att i Malaysia finns inte de regler som vi har i Sverige angående Nickel. Så min finger blev alldeles svullen med blåsor och ett eländigt kliande.

Vi kommer att byta ringen till en ny, i slutet av detta året då vi ska på bröllop i Malaysia. Har man kvar kvittot och äkthetsintyget får man byta ring och man får en ny ring för exakt samma kostnad.

393

Jag har inte kunnat använda den ringen pga av allergin, så Jaja köpte en ny guldring till mej dagen före Nyår.

015

Så nu är vi som nyförlovade igen.

 

2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Själv har jag inte smakat en droppe sen midsommar -06 och före det, så var det 16 år sen förra intaget av alkoholhaltig dryck. Har aldrig haft några problem med sprit, men heller inget behov av det, så varför öht dricka?? Mår alldeles utmärkt utan =) God fortsättning till er också! Kram kram!

Karpstryparn sa...

Var inte igår man var i de trakterna, senast var -93. Men då var jag i Singapore.

Svar: Precis. De har ju begått allvarliga brott, de har bara sig själva att skylla.
Därför är det enbart patetiskt att svensk PK-media bortser från det, men å andra sidan bevisar det ju ännu en gång att de stödjer grov brottslighet.
För terroristbrott är ju minst sagt grov brottslighet.

Angående God fortsättning: Detsamma till dig.