lördag 28 januari 2012

Hur kallt var det i torsdags, egentligen??

Vickan och Danne var på minnesstund för Förintelseoffren och i artikeln står det:

 I den bitande kylan valde kronprinsessparet istället att stå upp och lät andra sitta

Enl artikeln låter det som om det var en förskräcklig kyla, så med andra ord skulle alla gravida sitta med filtar runtomkring sej, så kallt som det var i torsdags.

Nu är ju inte jag varken drottning eller gravid och inte baske mej var det en sådan bitande kyla, att alla gravida skulle sitta inlindade i filtar.

Jag kan inte göra annat än att gapskratta när jag läser artikeln.

Herregud, hur är det för de gravida eskimå kvinnorna, där kan vi prata om bitande kyla.

2 kommentarer:

kicki sa...

Just kommit hem från att ha varit och lämnat tillbaka lilleman...ett dygn har gått och herre gud va trötta vi är...peter ligger nu och drar timmerstockar i soffan brevid mej, inte blivit många timmars sömn inatt för han har legat mellan oss...eller rättare sagt roterat runt mellan oss....ljuvligt har det varit och man är ju inte 25 längre..så visst får man va trött....hur har ni haft det?
Kramen

paloma sa...

i går var det kallt däremot! Men i torsdag tror jag det var rätt skönt ute! Finns inget dåligt väder säger de... bara dåliga kläder! mEN JAG ÄR SOMMAR MÄNNISKA! Hoppas ni får en fin söndag. kram