torsdag 26 januari 2012

How clean is your house

Jiiiiiiiiiiiiiiiiiseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesssssssssssssssssssss, hur i helskotta kan en del människor ha så skitigt i sitt hem och så himla stökigt, så de varken ser golv eller tak. Hiskeliga bakterier har de i hemmet, så det är ett under att de själva inte har kolat av förlängesen.

Jag är övertygad om att när de väl fått städat, klarar deras immunförsvar inte av att det är för rent, utan de blir sjuka av det rena för att de är vana att ha bott i en bakteriehåla. Tror fan att det var renare i ett rövhöl än vad det var hos den kvinnan, de engelska damerna städade hos i kvällens program.

När de gjorde testet hur noga hon tvättar sina händer fick jag nästan ett slag anfall. Jag vågar aldrig mer äta hos någon som jag inte känner. Jösses. så äckligt, nej bäst är nog att äta hemma, där man vet att man sköter hygienen.

Människan blev glad av att se botten i toaletten, hahahahahahahaha, som den ena engelska damen sa, “Det brukar folk göra”.

Jag mår illa, fy och urch!!  Jag är helt övertygad om att inom en månad har den här damen lika eländigt igen. Det är inte bara att komma och visa att så här gör man, när en människa har så där eländigt hemma, beror det oftast på något vajsing i psyket.

Jag känner en kvinna som har så jävla stökigt hemma, och hennes vardagsrumsbord är så överfyllt att när hon ställer ner en kopp kaffe eller ett  glas på bordet, ramlar en hel bråte med skit ner på andra sidan bordet. Fast en hel bråte dansar ner på andra sidan bordet, tar hon inte upp det, hon orkar inte. Don diskar inte förrän hon har använt allt sitt porslin.

Hon har jättesvårt med detta, TACKA FAN för att det blir svårigheter med en sådan tillvaro, att man har så mycket skit liggandes överallt att man inte ens hittar ut. Otroligt, när man ser henne, ser hon så pråper ut, vältalig och jätte intelligent. Men hennes hem är en katastrof, säger hon själv. Jag har personligen inte satt min fot i hennes hem och hon vill inte heller bjuda hem någon, pga att hon har det som hon har det.

Jag kan ju inte förstå att människor kan leva i ett sådant kaos. Jag har ingen förståelse alls. för att en del måste gå i terapi för att städa, eller för att man inte kan slänga saker. Att en del står och grinar som småungar när de ska skiljas från något som man inte ens behöver ha längre. Det är ju hur larvigt som helst och ändå vet jag att det finns människor som inte av naturen är lata utan att de har nåt vajsing psykiskt.

Ja, det är väl synd om människor som har det så, de behöver hjälp!!

How clean is your house, är ju ett underhållningsprogram, men egentligen skulle de här människorna nog lotsas vidare, för att få bukt med sina problem.

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Dom sände en serie om skitiga hem i Sverige för några år sen. Och det måste ha varit något liknande som det du har sett. Man blir hur äcklad som helst. Det är många gånger jag tänker på denna serie när jag städar badrummet. Varför vet jag inte men det måste vara så att det var så vidrigt att se hur en del skitgrisar kan ha det i sina hem. Kanske det är så att programmen har satt så djupa spår i mig så jag måste ha alla mina maskiner när jag städar,hahahaha.
Man mår riktigt illa när man ser skiten men man kan inte sluta att titta, konstigt nog.

Kramiz

Gerd ♥ sa...

Usch, så vidrigt.
Det hade nog inte jag klarat av att se.
Jag är ordningsmänniska och det var Pusselbit också.
Sen, om det hamnar lite änglahår här och var nån gång, vaddå?
Hygienen är A och O, så VIKTIGT!!!

Tack för dina jättefina rader inne hos mig, men jag vet ju förut att vi tänker och gör rätt lika.

Kramkram ♥♥♥