lördag 28 januari 2012

Halva expressen coh aftonbladet

innehåller skvaller och sentionella händelser om kändisars eländen både utomlands och här i Sverige. Demi Moors som knaprar tabletter och dricker energidrycker plus att hon vägrar att äta. Kucher som festar loss. Lohan har kört på en barnvagn. Madonnas hemliga knep som får henne att inte åldras är, en ung balle. Tom Cruise åt upp Kates moderkaka då Suri föddes.

Kom att tänka på att om nu jag var en världskändis, jäklar så mycket det skulle stå i tidningarna om mej, Ja, jag tror att mitt liv skulle ha blivit en följetong.

Jag har inte skrivit i min blogg om mitt liv, men jag lovar att det inte är många som skulle ha gått ur det helskinnat. Det gjorde jag väl inte heller, det är väl därför jag är som jag är, hahahahahahaha, det kunde ha slutat illa på många sätt.

Jag är inte bitter för om bitterheten skulle få fäste i min själ skulle jag bli själs lös. Det här skrev jag för måna inlägg sedan;

“Det är väldigt vikigt att när man befinner sej i en svår situation att man har hopp, att tro på att det här fixar sej, bara det gör att man får kraft att ta i tu med det som är svårt! Att "livet inte är en dans på rosor" har tyvärr en del fått lära sej!

Jag tillhör den skaran, det viktigaste som jag har lärt är: att inte vara bitter, för bitterhet leder inte till något gott! Bitterhet gör oss avundsjuka, själviska, empatilösa, föder hat och tar det vackraste ifrån oss; kärleken.

Jag vill likna bitterheten med ogräs, ta bort det så kan allt växa!”

Mycket av det vi utsätts för, är kontentan av de val vi gör och att vi många gånger var på fel plats vid fel tillfälle.

Eller att man var för ung för att förstå.

Ha en bra dag ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

Inga kommentarer: