tisdag 24 januari 2012

Graffiti

Jag tillhör den skaran som tycker om Graffiti, jag tycker att det är en konst. Jag tycker att äkta Graffiti är vackert att se. Vad menar jag då men äkta?? Just den som har ett budskap, eller rättare sagt, en målning av en plats, eller en känsla.

Låt de som har den här konstnärliga ådran, få måla på speciella platser.

Men de här som springer runt i tunnelbanorna och i tunnlar där tåg går, (som försätter sej själv och andra i fara) förstår jag mej inte alls på. Jag förstår mej inte heller på de här som sprejar, WHAT THE FUCK, eller andra fula ord. Eller de ritar en massa könsorgan i olika formationer, gr jag inte mycket för.

Ja, de här okynnes skrivarna. det är inte ens snyggt eller konstnärligt!

Kommer ihåg för många år sedan då jag bodde i Tumba och arbetade inne i stan. Det var en fröjd att åka den sträckan, för den ena Grafittin i vackra färger, svischade förbi och resan var behaglig och gjorde i allfall, mej glad.

1 kommentar:

Karpstryparn sa...

Riktig graffiti är okej, om det görs lagligt.

Svar: Ja, med sosseledare som Juholt behöver Moderaterna inga fiender.