onsdag 4 januari 2012

God morgon

Emil har varit i farten på Öland och Gotland. Lite grann har det blåst här och blåser fortfarande, men inte så illa som på andra ställen här i landet.

Mina sömnlösa nätter tog ut sin rätt i natt. Jag har sovit gott hela natten, var väl helt slut antagligen.  Förkylningen är kvar, men är väl på bättringsvägen.  Hoppas att jag är bättre tills på lördag, för då kommer flickorna Fanny och Tuva hit, för på söndag blir det att hälsa på faster Sofie och kusinerna Bus. Vi ska ha en heldag på Heron City och det blir Leklandet, för fulla muggar.

Det blir nog en populär utflykt.

Faktiskt så känns det bra att ha gjort ett tillfälligt avbrott av Facebook. Inte för att den tog upp mycket av min tid, jag hade ju inte så många vänner att hålla reda på. De jag vill hålla reda på har jag kontaktat, det finns ju andra alternativ.  Kiraangel och hon upplyste mej om att vi har ju bloggarna och så långt tänkte inte jag.

Jaja var med på en utlottning på Hallbergs Guld, han hade siktat in sej på att vinna guld ringen av ett värde på 23.000 kr men var med bland de tio så han fick ett presentkort.

002

så det blev ett jättefint armband, 

 

image

stenen är en onyx.

Onyxens energier handlar om balans & klarsynthet. Den gör oss påminda om alla dualistiska föreställningar i våra liv. Den tar bort negativa tankar. Den skyddar även mot yttre negativa vibrationer. Den ger dig möjlighet att skåda saker och ting från fler än en synvinkel och ger oss insikten om kompletterande krafter istället för konkurrerande. Stabiliserande.

Ger balans i svåra relationer & hjälper oss att våga släppa taget om det gamla till förmån för det nya. Ökar den intuitiva förmågan att ta emot andlig hjälp & vägledning. Ger lycka och tur. För defensiv magik.

 

Ha en bara dag alla glada och även ni som hänger läpp

Inga kommentarer: