lördag 7 januari 2012

Go morron

Var så uppspelt i går efter att hela dagen ha suttit framför datorn och tittat på gamla foton från Värmland och de trakter jag kommer ifrån. Minnen från skoltiden dök upp och andra minnen, som varit djupt lagrade i mitt innersta. Både bra och dåliga minnen.

Undrar om det blev så för Lisbeth oxå????

Märkligt hur det är, jag läser i Lisbets blogg, att hon suttit fastklistrad framför datorn med att tittat på gamla bilder som hon har fått nys om via en annan blogg. Jag börjar att googla och vips hittar jag tusentals med gamla foton. Efter bara några klick så dyker ett foto upp av min mormor och morfar. Det är fyra människor till på fotot och jag får för mej att kanske det äldre paret är mina mormorsmors föräldrar. Jag forskade vidare och det var det: Jag har aldrig någonsin sett ett foto utav dom, så det var jättetrevligt, att få se sina gamla anor.

Via min mamma fick jag reda på att pojken mellan mormormsmor föräldrarna hette Anders och kom från Karlstad, han var ett fosterbarns som de tog hand om.  Ytterst på bänken sitter en annan kvinna som jag inte alls har någon hum om vem det kan vara. Jag har skickat bilden vidare till min mamma hon vet säkert vem det kan vara.

Det här har nu fått mej att börja att släktforska, jag har inte orken till dej själv, men på måndag ska jag ringa till Skatteverket och folkbokföring, därifrån kan man få reda på mycket.

 

Ha en bra dag ALLA GLADA OCH ÄVEN NI SOM HÄNGER LÄPP

Inga kommentarer: