måndag 2 januari 2012

Folk dör hej vilt

Som vanligt när jag läser tidningarna, så är det någon som har fått sätta livet till. Antingen så är det nån anhörig som har fått hjärnsläpp eller så är det någon annan vettvilling som går lös på allt och alla.

Bedrövligt!!!

Faktiskt häromdagen när jag var ute och gick kom jag att tänka på detta och innan jag hann tänka tanken ut, mötte jag en konstig prick som haltade och hade cowboy hatt på sej. Mina tankar innan gjorde att jag blev rädd. Haltar gubben tänkte jag då kanske jag kan ha turen att springa i från honom. Men idag tyvärr finns det nog ingen som kan springa i från någon. Idag finns det skjutvapen.

För en kort sekund när jag gick där kände jag mej hel nojig och undrade varför jag inte tog Jaja med mej och varför jag inte tog mobilen med mej. Som alltid då jag blir stressad så blir jag yrslig och tappar lätt balansen. Hahahahahahahaha, som om det inte räckte att jag gick och oroade mej för den haltande cowboyen så stöp jag omkull.

Då insåg jag att jag är nog ett bra villebråd för den som inga skjutvapen har. Nog om skjutvapen och nojor.

Men faktum är att jag mer och mer blir orolig när jag är ute själv, tro nu inte att jag går omkring och tror att jag ska bli skjuten, hahahahahahahaha, utan det beror nog på att  jag känner mej otrygg pga att min balans är usel.

Faktum är att det händer på tok alldeles förmycket hemskheter runt omkring oss.

1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Håller med dig. Man blir rädd.
Man vet inte vem man möter. Vad den har i tankarna.
Usch.
Har nu tittat på Landet som inte längre är.
Gripande.