måndag 2 januari 2012

2012

Nu är vi inne på ett nytt år, 2012 och vi får se vad det har i sitt sköte.  Vi kommer att göra vår andra resa till Malaysia, men inte förrän i slutet av detta år.

Ett, tu tre så är det dags för vi som är i allafall över 50 år, vi vet att åren bara rusar fram. Helt sanslöst att tiden kan gå så fort.

Nyåret firade vi med liten Ramona. Dottern var ute på lite välbehövligt baluns.

006 - Kopia007

009010

Vi sysselsatte oss med att laga mat och att baka en Nyårstårta. Ramona tyckte det var så roligt att baka tårta, att mosa bananer och att garnera den med strössel och klementiner.

Vår Nyårs meny bestod av Parmalindad, kycklingfile, som var fylld med getost, soltorkade tomater och basilika, till det hade vi ris och grönsaker och Päronsoda hade vi i glasen. Inget märkvärdigt alls, men alldeles förträffligt trevligt för en liten flicka att vara med om att tilllaga.

När vi satt och åt kycklingfilen säger hon: “Mormor det är var  verkligen en spännande, god kyckling” Gullstrumpan min, så söööööt hon är.  Hon är ju bara fyra år.

Jag hade lovat henne att jag skulle väcka henne när fyrverkerierna började. Men flickan var så trött att hon inte ens fick upp ögonen. Istället tog jag fram vår kamera och filmade fyrverkerierna, så hon fick se det på datan. Det var enorm vackert att se, vi har ju en fantastisk utsikt, nästan utöver hela stan. 

Visserligen är jag inte så förtjust i detta smällande och jag lider med de djur och människor som är skotträdda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ser mumsigt ut www.yasminegill.blogg.se

HosPetra sa...

Då förstår jag att ni hade en bra Nyår :)
God fortsättning av året :)

Kram