tisdag 27 december 2011

Resa nummer två

I slutet av 2012, närmare bestämt i december, kommer resa nummer två att gå av stapeln, återigen till Malaysia.

Jajas äldste bror Prabas dotter, kommer att gifta sej då och vi ska närvara. Helt fantastiskt att närvara vid ett Indiskt bröllop.

Nu är det bara att sätta igång och spara kulor!!

60373_433949103310_702123310_5147041_2077067_n[1]

198737_10150105971068311_702123310_6418687_6401084_n[1]

Några bilder från hennes systers bröllop. Vi hade gärna varit närvarande då oxå, Jaja låg då på transplantationsavdelningen. Han hade äntligen fått sin levertransplantation.

Det kommer att bli en upplevelse, jag kommer att vara klädd i Sari  med all dess tillbehör och Jaja iklädd speciella kläder som männen har.

Gissa om jag längtar. Ett år kommer att gå fort, bara vi får ha hälsan i behåll och att behandlingen som Jaja genomgår kommer att lyckas. Som det ser ut nu så är det bara positivt.

6 kommentarer:

Kathrin sa...

Så kul för er och ett år går fort. Så spännande att få närvara på ett indiskt brölopp. Det är så jag blir LITE avundsjuk. Ni bägge är värda den resan oxå.

Kramizar

Esthonian Angel sa...

Hej Anki!

Hoppas att Ni har det bra,
och har haft en trevlig Jul!
Har allt varit bra sedan Jaja blev transplanterad?!
Själv har jag fortfarande problem med min kondis, och får ont i ryggen om jag står för länge eller går längre sträckor!

Låter spännande att få uppleva ett Indiskt bröllopp. Såg videofilm på en kompis brors bröllopp i Palestina för några år sedan. Det var kul, men det störde mig lite att kvinnor & barn inte satt ihopa med männen (mixat), även om de satt i samma festlokal. Dock satt bruden & gubben tillsammans hela tiden! en det var intressant att se.
:o)
Önskar Er en Trevlig vecka
och ett Gott Nytt År!
:o)
Kram
Stevie

Gerd ♥ sa...

Oh, så härligt detta verkar, året kommer att gå kanonfort!!!
Läser din blogg, Anki, även om jag inte alltid kommenterar.
Jag undrar nu bara, vad det är för behandling som Jaja genomgår? Om du vill skriva eller ej...
Min yngsta dotter, levertransplanterad, mår toppen.
Men min man, mår inte bra, fast skriver inte om det......
GottNyttÅrsKramar♥

Marianne sa...

Ja vännen, ett år går så himla fort. Vad fint med sari, du blir säker jättefin.
Kramar om

kicki sa...

Tack för din kommentar...va mysigt att få göra en resa så snart igen...dit ni verkligen älskar att få åka. Ja du Peter, han var alldeles förstörd innan han funnit alla lock till alla burkar. Men han lyckades, nästan, de andra kastade vi...storröj alltså. Ha nu ett Gott Nytt År..skickar en stor kram

Lisbeth sa...

Ja så fort som tiden går, så är ni snart där igen =). Tack för kommentaren på min blogg, men du har också jättemysigt. Sköt om er nu och ha det så gott in på det nya året. Kram kram!