tisdag 13 december 2011

Min SPA dag

Idag har jag varit på SPA i Sture Gallerian. Helt sanslöst underbart härligt och avslappnande var det.

Det här är något som jag definitivt kommer att göra om.

Jag fick den här SPA dagen i present som et tack för att jag fanns där för Jaja då han väntade på en lever. Hans döttrar och före detta, gav mej detta, de tyckte att jag behövde få en dag för mej själv.

Ett helt år har Presentkortet legat här hemma och i går fick jag den här riktiga känslan, att nu vill jag gå.

Så här såg min SPA dag ut

  • Bad i 29 gradig bassäg
  • Ång och torrbastu
  • Tillträde till spa-avdelning med aroma och relaxrum’Tillgång till över 90 gruppträningsklasser
  • Gym och konditionsträning
  • Lån av badrock, handdukoch tofflor
  • Kerstin Florians lyxiga hudvårdsprodukter i duschen
  • Champagne och praliner
  • Hälsosam lunch i Restaurang Curman
  • Necessär med utvalda produkter från Kerstin Florian.

Produkterna i necessären utgör basen för SPA ritualen som man kan utföra på egen hand. Kitet innehåller, ansiktsmask, nerolivatten. bodyscrub, fussbalm för fötterna samt asniktscreme och bodyspray.

Tydlig information finns med för varje produkt.

images

 

Jag var där från 10-16 och jag njöt varje sekund.  Jag smorde in mej i omgångar av Kerstin Florians lyxiga hudcremer och händerna var överfulla med creme.  Hennes tvål, schampoo och balsam var helt underbara. Tänk om priserna oxå var lika underbara.

Köpte en bok för att ha något att läsa, men kom bara en sida i den. Det var skönt att bara ligga där och låta tankarna komma och gå. Jag slumrade till i aromarummet, där var varmt och skönt och en underbar doft som jag fortfarande kan förnimma.

Jag hade vattengympa med instruktören Susanne Lanefeldt. Jag skrattade mej igenom vattengympan, hon är en härlig, frisk fläkt.  Jag blev så förtjust i vattengympa att jag vill gå några gånger per vecka.

Men inte på Strure badet. Priserna var på tok för höga, men det finns ju andra ställen.

I allafall var det trevligt och många gånger smålog jag för mej själv där jag satt i torrbastun och hörde Östermalms tanterna diskutera om ditten och datten.

Har ni inte varit på SPA på Sture, så gör det, det var en mycket angenäm tilldragelse.

Inga kommentarer: