tisdag 27 december 2011

Julen är över

Härligt på sätt och vis. Julen är vacker i sej, men ätandet kunde det väl i allafall vara någon hejd på. Den här Julen kom vi billigt undan, fast vi hade julmat som täckte hela bordet.

På julafton kom dottern Lina och hennes barn för Julklappsutdelning och övernattning. På Juldagen kom dottern Sofie med man och tre barn. Det var sååå trevligt att umgås även om det var för en liiiten stund.

Vi bestämde att vi eventuellt veckan efter Nyår, kommer att övernatta hos Sofie med familj. Jaja ska göra ett storkok av Curry, i deras hem.

HA EN BRA DAG ALLA GLADA

1 kommentar:

Kathrin sa...

En god fortsättning. Visst är det skönt att julen är över. Tycker det har varit bra med en kort jul. Vi har haft en fin jul. På julafton var vi hem till Sandra. Juldagen var vi en sväng ner till min mamma, och igår hade vi en vilodag. Kände oss inte riktigt krya. Jag har nu åter fått tillbaka en böjd rygg, ser ut som en fällkniv, så jag blir hemma från jobbet igen, stön.
I år har vi haft lagom med julmat och vi slapp ha en massa rester i kylen, dom lämnades hemma hos Sandra. Det är första julen som vårat kylskåp har varit så tomt på julmat.
Den här tiden på året är det ju ett par veckor med alldeles för mycket godsaker, jag menar maten. Inte klokt vad man vräker i sig. Nästa frossa dag blir till nyåret, som jag tycker är den bästa frossa dagen egentligen.
Hoppas du är bättre från halsontet.
Ha en bra dag.
Kramizar