tisdag 15 november 2011

Neurologiska utredningen

visar att jag har balanssvårigheter, ja höger öra har ju inga balansbågar alls, efter mitt chólesteatom, som åt upp allt i örat, så det visste jag ju innan.    Det behövdes egentligen inte en undersökning överhuvudtaget, bara att läsa journalerna. Eftersom jag inga balansbågar har på höger sida, så är det ju solklart att det är svajigt.

Så att jag ligger och sprattlar lite varstans är inte så underligt, nu har jag helt slutat att gå ut om det inte är helt nödvändigt.

Plus grav hörselnedsättning på det högra örat och det andra var det lite bättre med.Hahahahahahaha, med andra ord, hör jag uruselt på ett och någorlunda på det andra.¨

 

Idag var det nödvändigt, skulle till min läkare i Kista och det var en pärs. Har så svårt med rulltrappor och alla människor som springer till höger och vänster, yrseln blir värre när allt svischar förbi mej i 180 km. Sen mitt tinnituss och allt sorl från alla människor, det är ett HELVETE .

Höftvärken är antagligen en slemsäck som är inflammerad och det kan göra attans ont, så jag fick även en remiss till smärtläkaren, för till VC, Carema går jag inte.

1 kommentar:

Kathrin sa...

Usch, det där med chólesteatom lät riktigt vidrigt. Tur att den inte åt upp hjärnan,hihi. Skämt åt sido.
Kan inte vara roligt att behöva sitta inne på grund av rädsla att ramla omkull lite överallt. Finns det inget läkarna kan göra åt det??
Skönt att höra att du fick en remiss så du slipper gå till VC Carema. Kan inte förstå varför dom inte säger upp samtliga avtal med Carema finns över vårat avlånga land.
Ha en bra dag.

Kramizar