söndag 13 november 2011

Becksvart

blev det i hela lägenheten, precis när vi som bäst höll på att laga mat. Tog ett tag innan det blev fyr på stearinljusen, vi röker ju inte längre, så det blev ett irrande och letande efter tändstickor.

Sen var bara att slänga sej på luren och ringa jouren. Jag var övertygad om att nu skulle det bli att vänta i timmar innan någon kom.

Det dröjde inte länge förrän det ringde på dörren och den som kom hit visste inte riktigt vad det var och han hade inte heller behörighet att utföra elektriska åtaganden. Jourkillen ringde en annan kille som snabbt var på plats och det var vissa saker som behövdes bytas i proppskåpet. Ja, nu för tiden finns det ju inga “proppar”, inte i så pass nya lägenheter som den vi bor i.

Hur som haver blev allt kirrat inom två timmar så jag hann inte ens tappa tålamodet. Jaja tappade det i stället, han var hungrig och “A hungry man is an angry man”. Förresten man behöver inte vara en man för att bli grinig när man är hungrig. Jag kan bli så jävla sur som en ättika när jag är hungrig.

Sverige vann över Finland och det var väl bra.

Ha en trevlig kväll alla glada och även i som hänger läpp!!

2 kommentarer:

Kathrin sa...

Glömde säga att du har en fin bakgrund på din blogg. Skulle oxå vilja ha något åt det hållet, men är inte så duktig på sånt så jag får nöja mig med mallarna.

Skönt att det gick att greja elen så fort. Tycker annars att det tar så lång tid innan problemen löser sig. Är man sen hungrig så blir allt så mycket värre. Ja, även vi kvinnor kan, hahahahaha.

Ha en bra dag.

Kramizar

HosPetra sa...

Det var inte illa pinka, sånt brukar ju ta sin lilla tid annars :)

Kram