söndag 23 oktober 2011

Tragiskt

Gravsten välte 

Flickan klättrade och fick gravsten över sej och dog. Mycket tragiskt!! Men ända kan jag inte förstå varför flickan klättrade på en gravsten??

En kyrkogård är väl ingen lekplats, men förädrarna hann väl inte med, det var väl gjort på ett ögonblicks sekund!

Föräldraansvaret??? Manipulerat kring stenen??

Hur jag än tänker kan jag inte förstå vad flickan hade på en gravsten att göra!

Undrar hur många som har sett barn klättra på gravstenar på kyrkogårdar??!!

Eller är det Media som återigen gör rubriker????

Tragiskt är det i allafall!!

5 kommentarer:

HosPetra sa...

Fy fasen...Hemskt är det. Har hänt så mycket skit runt här dom senaste dagarna.
Dubbelmord i Alingsås, 2 mord i Borås och så detta...

Kram

Boman sa...

Barn ska inte leka på gravstenar. Kyrkogården är en helig, lugn plats för den sista vilan.

Erik sa...

Det är klart att barn inte ska klättra på gravstenar men tänk så mycket barn gör hela tiden som de inte borde göra. Med eller utan föräldrarnas vetskap. Jag tycker att det är helt fel att börja kasta skuld på föräldrarna för att de inte har haft total uppsikt över sitt barn.

Jag har jobbat på kyrkogård och där kunde man hitta både det ena och det andra (ofta alkohol- och drogrelaterat), och gravstenar kunde välta över natten. Men på dagtid upplevde besökarna säkert att det var en lugn och fridfull plats.

Att barn fått gravstenar över sig och dött har också hänt tidigare.

Anonym sa...

@Hospetra
Fyra mord på fem dagar är, vill jag påstå, inom ramarna för statistisk avvikelse från genomsnittet så så farligt mycket hemskare vecka än vilken annan som helst är det inte.

För övrigt tycker jag att både ungen och mamman får skylla sig själva. Som Stockholmspolisen säger, det gör ont att vara dum.
Ett åtal för gravskändning låter rimligt också då ungen var över sju år. Men det är nog rättsväsendet för pk för.

Anonym sa...

kyrkogårdar är inga lekplatser. Detta borde kunnat förhindras - av föräldern. På en kyrkogård uppträder man värdigt, man går inte på andras gravar och klättrar definitivt inte. Detta hade kunnar förhindras av föräldern som bär hela ansvaret för detta. Oerhört tragiskt och onödigt.