fredag 7 oktober 2011

Såå tråkigt

001


Den här jättefiiina ringen, är jag allergisk mot. Det är gult guld 24 karat och vitguld, men dessvärre visste jag inte, att i de flesta länder innehåller vitguld, nickel. Den metallen är jag allergisk emot så jag kan inte använda den. SNYFT!!


Fingern blev alldeles röööööd och det kliar nåt så förbannat. Först ville jag inte inse att det var ringen, fick för mej att det hade kommit tvål emellan och därför jag fick en reaktion. Efter en vecka läkte eländet och jag satte på ringen igen, efter två dagar, samma sak, men den här gången etter värre!



I Sverige förekommer det inte nickel i vitguld och jag trodde det var samma sak, men guld från andra länder. Hade jag googlat om detta innan vi reste, hade jag naturligtvis inte valt denna ring. Men som tur är, är det inga problem att byta ring. Nu får jag gå ringlös i ett års tid eller mer, tills vi reser till Malaysia igen. För det är helt klart att vi åker ner igen, sparbössan håller på att fyllas på, hahahahahahahahaha!!



Trevlig eftermiddag!!


Min äldsta dotter skulle köpa våra köksstolar i skinn, vi har ju köpt ett i våra ögon nytt köksbord och stolar. Skinnstolarna har stått på balkongen så de åkte ner i källaren, inte bra att de står på ballen i spöregnet.


Det lär nog ta ett tag innan dottern får tummen ur och hämtar dom, eller rättare sagt SVÄRSONEN får TUMMEN UR. Det är ju han som är bilburen, hur som haver!!







3 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Hej! Det var väl supertråkigt!
Ja, jag vet, jag är själv allergisk mot nickel.
Men tål mina fina rödguldsringar.
Du får ju byta, men det tar ett tag...
Trevligt veckoslut till er!
Soliga kramar (har regnat) /Gerd

Ingela´s blogg sa...

Vet inte om det hjälper men jag vet någon som penslade med ofärgat nagellack på insidan av sin klocka som hon var allergisk mot. Ha en go helg!!

Mia systeryster sa...

Vad synd på den fina ringen! Men vad kul att ni har något roligt att spara och se fram emot=D
Kram fina!!