måndag 31 oktober 2011

KBT-dieten

Nya dieter ploppar upp här och var, jag tror snart att vi har fyllt hela ALFABETET, med olika namn.

Coacher är oxå på modet, men hur seriösa de är som håller i dessa coachingmöte, vete tusan, som vanligt är det “MONEY TALKS”

En kvinna har lyckats gått ner 17 kg med KBT-metoden, dvs genom att ändra sitt sätt att tänka, kring mat.

Men jag kan nog hålla med om att vi människor har svårt att hålla i sär “HUNGER eller SUGEN”. Hungrig är man när det har gått ca 3 timmar sedan man åt och sugen är man, bara däremellan.

Precis som jag nu, jag åt en rejäl lunch och ca 90 minuter efter, tar jag en Nougat och flera nävar vindruvor. Kanske om jag bara tagit vindruvor att jag kunde ha kallat det, dessert, hahahahahahahha!!

Jag har ju som bekant börjat på att cykla 5 km/dag och tröstar mej då med att då kan jag unna mej nåt gott emellanåt. Just ja, emellanåt, undrar hur jag difinierar det ordet: EMELLANÅT.

Jag hade ju hoppats på att de här 5 km skulle göra att jag blev lite lättare, inte för att jag skulle kunna lasta in lite mera onyttigt. Visst är jag jätterolig!!

Jag ska hjärntvätta mej och lära mej att hålla i sär HUNGER och SUGEN, utan KBT,

Ha en bra dag alla glada individer och även ni som hänger läpp!!

3 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Man klarar så mycket själv, OM MAN VILL!
Det är hjärnan som styr oss.
Jag är också sån att jag måste ha mat var 4:e timme (3:e ibland) men då är det hunger!
Kvällskramar ♥ Gerd

HosPetra sa...

En hel djungel med alla dessa dieter.
Jag tror på lagom av allt + att röra lite på sej.

Kram

Kathrin sa...

Förstår inte varför du skulle vräka i dig flera nävar med vindruvor till nougaten, hahahahaha.
Alla dessa dieter som poppar upp hela tiden vill nog bara att våra plånböcker ska lätta lite.
Jag har nog gett upp med viktnedgången just nu. Men vet att jag kommer att ta tag i det hela efter jul. Börjar att visa sig på vågen att jag inte röker längre.
Min mamma fråga mig för ett tag sen om jag inte ville ha hennes motionscykel eller rättare sagt pappas. Jag sa ett bestämt nej. Men ditt cyklande ha fått mig att ångra det svaret. Visst är cykeln gammal men den fungerar så jag ska ta mig den hem nästa gång jag är nere hos henne. Cykling måste vara bra för min rygg och mitt ben.

Ha en trevlig cykeltur idag. Och hälsa och ge Jaja en grattiskram i efterskott.

Kramizar