måndag 31 oktober 2011

Gomorron

Säger jag till min Jaja och önskar honom en fantastiskt bra, födelsedag!

Min Jaja har två födelsedagar, den dagen han föddes, 31 oktober och den den dagen han fick livet åter, 23 augusti 2010.

 Årsdagen av levertransplantation firade vi i Malaysia.

060

Så här i efterskott kan jag många gånger undra hur tiden ändock gick så fort fast den stod heeelt stilla. Jaja blev sjuk i januari 2009, kom på väntelistan på självaste Nobeldagen, 10 dec 2009, efter en omfattande transplantationsutredning.

Den 23 augusti efter midnatt, fick vi det efter längtade samtalet om att en lever eventuellt skulle passa. Över 18 månader fick vi vänta och Jaja blev sämre och sämre. Den ena leverkoman efter den andra avlöstes och jag tror nog inte att en ambulans har åkt till samma adress så många gånger som till vår.

Jag är lycklig över att ha Jaja vid min sida och vi tar inte allt för givet, längre!

1 kommentar:

HosPetra sa...

Grattit till honom :)
Hoppas ni haft en bra dag!
Kram