onsdag 12 oktober 2011

Gomorron

 

Nu har jag lagt allt vad dieter, heter på hyllan. LCHF; GI och alla andra bokstavskombinationer. Sunt förnuft är att äta mindre portioner och helt enkelt tänka på att äta nyttigare och att röra på sej.

Har ägnat mej åt den här “Fet dieten” ett par veckor och gått ner men jag fick som ett brev på posten, gallstensont. Min gallblåsa är bortopererad men man kan få kramp i gallgångarna utav mat som man inte tål. Vi som har lidit av gallsten vet vad vi kan äta och inte äta och fet mat måste absolut UNDVIKAS.

Ett jävla gallstensanfall fick jag i går kväll, så illa att jag trodde det var dags för akuten och morfin. Hela magen svullnade upp och det gjorde så ont i höger sida under revbenen och gick ut i ryggen. Gjorde så satans ont att jag knappt kunde andas.

Idag är det mycket bättre men inte helt okej.

 

Ha en bra dag alla glada individer och även ni som hänger läpp.

2 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Hej!
Så bra att du lagt alla bokstavsdieter på hyllan, för dom funkar inte i längden!
Vi testade GI för ett par år sen, gick ner lite i vikt, men sen blev det så träligt att äta bara GI.
Vi har kommit fram till det vanliga sunda bondförnuftet, precis som du också skriver, att äta mindre portioner, äta nyttigt och RÖRA på sig, det sistnämnda MYCKET viktigt!
Kram /Gerd

Lisbeth sa...

Usch ja. Min galla är också borta, men jösses va ont man kan få ändå. Det är då man ger begreppet "klättra på väggarna" ett ansikte. Precis som du säger, så länge man rör sig kan man äta i stort sett allt, i lagom mängd. Kram på er!