fredag 28 oktober 2011

Duktiga JAG

Inte har min motionscykel blivit en dammsamlare och inte heller en klädhängare, än så länge. Jag har avverkat 2 mil och det är tungt, men så jäkla härligt efteråt. Det räcker gott och väl med 5 km till att börja med, jag får utöka efter ett par veckor.

Nu dröjer det inte förrän JULEN här, Julefriden ska breda sina vingar över folk och fä. Inte tusan är JULEN som den var. Det är bara företagare som tjänar på detta jippo.

Hur många stackare är det inte som sitter där och helt enkelt inte har råd, att köpa JULKLAPPAR.

Hur många är det inte som redan nu känner PANIK, för att JULEN är i antågande.

Hur många är det inte som har sökt fonder för att få det att räcka till.

Hur många ensamstående föräldrar är det inte som redan nu DRAR SITT HÅR.

Hur många UTFÖRSÄKRADE är det INTE, som är  psykiskt UTBLOTTADE.

Julen är för många en MARDRÖM, många barn som får se både alkohol/droger och misshandel flöda.

Barn som får fantisera ihop vilka JULKLAPPAR de har fått.

 

Mörkertalet för de som får uppleva LYCKA/GLÄDJE OCH GEMENSKAP, under JULEN är nog enormt STOORT!De är nog mångt fler än vad vi tror!!!!!

3 kommentarer:

Gerd ♥ sa...

Jag ansluter mig till ditt icke varande negativa julfirande.
Nä, vi har också funnit. att julefriden ökar inte med julklappslasset.
Kram!

Kathrin sa...

Du är duktig med ditt cyklande.
Jag tillhör nog dom som hatar allt vad jul heter och har alltid gjort det. Tyckte inte ens om julklappar när jag var barn. Fråga mig inte varför för det har jag inget svar på. Våra jular firade vi både här hemma i Sverige och i Norge. Helt normala jular med mat, Kalle Anka och klappar. Och ser nu att julen blir värre för varje år som går. Verkar nästan som det vore tävling om vem som har haft mest julklappar under sin gran. Under granen har man väl inte plats med alla klapparna nu mera. Det är ju stora berg med julklappar, varje barn ska ha ett eget berg om det ska vara en riktig jul. Jag får panik bara jag tänker på julen. All mat som ska göras och alla klappar som ska köpas. Och då köper vi endast klappar till barnen, inga vuxna. Jag skulle kunna rymma från allt,hahaha.

Rätten ska ta kontakt med Huddinge kommun angående pappans begäran om att en ny utredning ska ske där. Tack för ditt inlägg som gjorde att jag vakna till lite extra. Har inte tänkt så långt som till det senaste fallet man läste om det där att man flytta till en annan kommun så fort det börja brinna under fötterna. Men det är lite konstigt att man ska kunna begära att få en annan kommun som utreder och speciellt då man själv är den som har slagit. Jag hoppas att Huddinge säger nej, på grund av alla kostnader det blir eller att vår egen kommun säger att dom inte tänker ta notan då det redan finns en utredning och att det även har öppnat en ny utredning. Men ett stort tack för ditt inlägg, ska ta mig ett snack med Mamman och se vad vi kan hitta på för något.

Ha en trevlig helg.
Kramizar

Lisbeth sa...

i år har vi bestämt att det är bara de små illbattingarna som ska ha julklappar och i rimlig mängd. Vi andra kan köpa något åt oss själva i "julklapp" om det är så. Annars struntar vi bara i det och njuter av att vi träffas allihop och har det fint på julafton. Kram!