måndag 10 oktober 2011

Buffe eller??????

Idag var jag till min mamma och hälsade på. Vi hade en “Mor och dotterdag”. Jättemysigt, innan jag kom hem till henne, gick jag in på Hemköp och köpte ostar, västkustsallad, räksallad, rostbiff och enris rökta skinkskivor, keso och Tofuglass.

Vi har inte setts sen vi var i Malaysia, så jag tog datorn med och en minnessticka, det var en hel del bilder att beta av. Vi hade det kanoooonmysigt, min mamma är min allra bästaste och hon betyder mycket för mej.

Nästan allt gottigt mumsade vi i oss, åt så mycket att vi inte ens orkade glassa.

Hade köpt lite presenter till henne från Malaysia som hon var mycket glad över att få. Jag kom klockan 10.00 och åkte hem runt 16.30.

När jag sitter på pendeln från Gullmars till Rågsved, har jag bakom mej en mamma och en flicka på drygt 4 år. Jag hörde hennes mamma säga att pappa hade maten klar och att det var pannkakor/grädde och sylt. Flickan säger, “Jag vill inte ha den maten och sa med trotsig ton, att hon bestämde vad som skulle ätas. Mamman säger, “Men Älskling, vad vill du äta???,; Köttfärssås med spagetti, korv och mos, köttbullar och potatis, hamburgare, fiskpinnar!!!!

Vad i helskotta, hade familjen en hel buffe som väntades där hemma. Helt otroligt, här fick barnet en hel uppsjö med rätter att välja mellan??? Sanslöst, ingen föräldrer lagar väl något som barnet inte kan äta, ställ fram det som ska ätas på bordet, vill inte barnet ha, så dör han/hon inte av att missa en måltid.

 

Sluta att dalta, för tusan.

 

Ha en bra kväll alla godingar

1 kommentar:

Mia systeryster sa...

Håller med!Så där kan man väl inte låta ett barn bestämma? Och vilket barn tycker INTE om pannkakor?
Mysigt att få umgås med sin mamma en hel dag=D
Kram fina!