onsdag 26 oktober 2011

Att vara snål är ingen höjdare

Jag trodde i min enfald att jag kunde komma undan med ett tandläkarbesök. Icke, sa Nicke. Hursomhelst, tappade jag en fasad på min ena framtand. Googlade på nätet och fann att man kunde använda både det ena och det andra, för att fästa fast tanden.

Fick till Apoteket, apotekaren sa till mej att jag kunde köpa “Calvit” och fästa fast fasaden själv. Billigt och bra tänkte jag, 55 kr istället för en tusing. Men det funkade inte, fasaden ramlade dän, så det var bara att ringa tandläkaren. Tid fick jag snabbt, så i morse var jag på plats, redan 8.00.  Bör väl tilläggas att jag är livans rädd för tandläkare, men det gick bra.  En tusing blev det men nu har jag en fiiiiiiin tand i stället för en halv.

Vi pratade om City Dental och tandläkaren sa till mej att många tror att det är billigt men det är dyrt att gå dit, för de kan inte göra sitt jobb. Ja det ska gudarna veta, jag var där och kostade på mina tänder över 10 000 kr. Hade jag redan från början lyssnat på de berättelser och allt som står skrivet om City Dental på nätet, hade jag sparat dessa 10 000 kr.

Hade jag gått till en annan tandläkar mottagning hade jag haft 10 000 kr att göra nåt vettigt för.

En motionscykel införskaffade jag mej i går och avverkade 5 km, Har tänkt mej att jag nu i fortsättningen ska cykla 5 km/dag. Det får räcka till en början, får väl utöka sträckan när jag blivit lite varmare i kläderna!

75101300_m

1 kommentar:

HosPetra sa...

Surt är det när man tror att man ska spara lite och det blir dyrare :(

Kram