tisdag 25 oktober 2011

118 118

Vilka hutlösa  priser 118 118 tar, ockerpriser utav värsta sorten.

Min gamla mamma ringde mej häromdagen och berättade att hon fått telefonräkningen och fått en smärre chock. Hennes räkning var alldeles för hög. När hon kontrollerade räkningen fick hon se att hon hade ringt 118 118, och för 9 min var summan 274 kr!!

Mamma ringde till Telia och fick beskedet att summan var helt riktig. Min mamma som inte visste att det kostade multum att ringa 118 118, frågade om det verkligen fick vara på det viset och undrade varför ingen i början av samtalet berättade att de första 45 sek kostar det 25 kr och därefter 30 kr/min. Då kan man välja själv om man vill fortsätta samtalet eller inte.

Jag kan faktiskt hålla med om detta, varför informeras det inte direkt när man påbörjar samtalet.

Uruselt måste jag säga!!

 

Måste väl vara ett fall för KO

2 kommentarer:

Mia systeryster sa...

Hutlöst dyrt! Det där låter ju inte riktigt klokt!
Kram på dig

EMMAS! sa...

Godmorgon =) allt bra med dig idag?:D kram