söndag 11 september 2011

Thailand

På väg mot Phi Phi Island. Phi Phi Island låg illa till vid tsunamin, ön hade hav på båda sidor. En otroligt vacker ö, när jag såg den och hörde vår guid berätta om den dagen tsunamin kom och ödelade och tog så många mnniskors liv, for många tankar genom mitt huvud.

När jag jag snorklade där och såg allt vackert, korallrev, fiskar i olika formationer och färger, kände jag ett slags vemod. Så många människor, som tsunamin tog. Så många människor som havet tog. Så många som miste någon, när och kär.



Jag är övertygad om att alla som semestrat i Thailand, någon gång under sin vistelse skänkte sina tankar till de människor som miste livet i tsunamin.

Man kan inte göra annat.


1 kommentar:

Ingela sa...

För att inte tala om i mellandagarna då brukar jag tänka på det som hände.