onsdag 21 september 2011

Sista veckan

I Little India, spenderade vi några timmar, inhandlade massor av "bangles" till mej själv och till barnbarnen. Här fanns det otroligt mycket att se och köpa.

Ena butiken efter den andra avlöste varandra, så tillslut vart man helt nollställd. Jag blev helt virrig, kunde ha köpt så mycket mer men jag blev mättad av att bara titta.
Vilket jag ångrar nu.

På väg till tåget och tågstationerna var super rena, ingen grafitti här inte. Visserligen tycker jag att mycket av den grafittin vi har här i Sverige är vacker. Hur som helst å väg till tågstationen fick jag se "Twin Tower", så jag fiskade fram kameran. Jaja hade tagit kort på "Twin Tower" kvällen innan.

Halva tornen kom med på bild, gubben fick ont i nacken, hahahahahaha.

Kaula Lumpur är otroligt vacker nattetid, med alla neonljus. Nattetid märker man inte heller av vilken pulserande storstad det är. Malaysia är mindre än Sverige och i huvudstaden bor det 12 miljoner människor, fler än hela Sverige har.

Då kan ni tänka er hur enormt det är och hur det ser ut dagtid när alla är på språng och i full färd med sina buissnes.
Var tvungen att ta kort på denna färgsprakande buss, ingen buss man åker lokalt med, utan mera en bus för länge sträckor.
En "dygnet-runt-öppen" restaurang. Där åt vi vår frukost, oxå belägen framför vårt Hotell. Tre roti-canai (underbart gott bröd) två kaffe, (himmel vad jag saknr deras kaffe och te) två olika såser, (dall och fisk sås) att doppa brödet i. Dallsåsen är gjord av linser och olika kryddor, naturligtvis curry i. Priset 6 RM, ca 12 kr.
Utanför restaurangen gick en hemlös stackare, Jaja gav honom pengar och när vi kom till vårt
hotellet fick jag se att han hade köpt sej något att äta.
De här träden tyckte jag såg himla mysiga ut.
Hotellet Swiss Garden som vi bodde på, de sista dagarna innan vi åkte hem.
Hotellets pool. Vädret var inte så bra de sista dagarna, annars hade jag säkert legat här och bara varit.

Nu är snart våra fantastiska dagar till ända.

1 kommentar:

Ingela´s blogg sa...

Kan tänka mig att man blir alldeles virrig när det finns så mycket att handla. Ibland ser man inte allt för att det finns så mycket.