söndag 4 september 2011

Odjuret, 7 augusti 2011

Tidigt på morgonen, kände jag att något kröp på min rumpa. Jag viftade bort det men det dröjde det inte länge förrän "något" bet mej. Jag for upp och ser den största kackerlackan jag någonsin sett. Nu har jag ju inte sett så många, men den här var bauta stoooooor.

Jag slänge mej över Jaja och skrev " He bit me, he bit me". Jaja fick en chock!!. Efteråt sa han: "Tur att det inte var en hjärttranspantation, han hade genomgått".

Tur att det var näst sista natten jag blev biten. I natt har jag inte sovit en blund. Jag har bara sett den här jätte kackerlackan framför mej heeeela natten och lampan har varit tänd. De här odjuren gömmer sej när det är ljust, så det var att ta det säkra för det osäkra.

Jag har märken kvar på min "butt" fortfarande.

Tidigare i kväll var vi och åt en trerätters, till priset av 350 SEK.

I kväll blev det ett nytillkott i familjen, Jajas dotter fick en liten son, så nu har vi åtta barnbarn.


4 kommentarer:

Kathrin sa...

Har du fått kackelackor med dig hem?? Hur som helst så är dom jätte äckliga. Men har aldrig trott att dom kunde bitas.
Ha en bra dag.

Kramar

HosPetra sa...

Fy fasen vad äckligt, förstår om du inte kunde sova natten efter.

Kram

Mia systeryster sa...

Haha, men usch vad äckligt!!
Kan de bitas också de små äcklena?
Kram

Ingela´s blogg sa...

Va kan de bitas??? Måste ha varit i självförsvar ha ha. Syrran har ju några hemma hos sig, tur jag inte visste att de kan bitas. Hon sa att de kan flyga hua.