söndag 4 september 2011

9 augusti

Idag ska vi köpa bussbiljetter. Vi ska till Penang och där ska vi träffa Jajas ungdomsväns bror John och deras mamma. Vi kommer oxå att träffa Jajas brorsdotter och hennes man.

Jag vill åka buss för att jag vill kunna se så mycket som möjligt av Malaysia. Resan från KL till Penng kommer att ta ca 5,5 timmar.

Lite bilder från resan:
Kl 8.00 på morgonen och trafiken är ett kaos. Varmt var det redan i Malaysia men ännu varmare var det av all avgas från alla bilar.

I KL bor det lika många som det bor i hela Sverige. Något som är bra märkligt är att i Malaysia bor det malajer, indier, kineser och det har aldrig någonsin varit krig i landet. När vi kom till Malaysia upptäckte jag att batteri laddaren var kvar hemma i Gamla Svedala. Det blev att inhandla en ny för när jag skulle ladda batteriet började det att knastra och lukta rök. Sladden var trasig så det var att ge sej i väg och få den utbytt.

Svanskotan gör fortfarande riktigt ont så jag var tvungen att ta "painkiller" för att orka sitta så länge, som 5,5 timmar. "Painkillern" var nog av värsta slaget, man fick endast ta en tablett per dag. När jag läste det så tog jag en halv.

Nu sitter jag här i bussen, värkfri, halvdåsig och mår kalas.

1 kommentar:

Ingela´s blogg sa...

Buss eller bil är ett bra sätt att resa, visst det tar tid men så mycket man hinner se, om man har bra platser och det verkade ni ha haft. Men fem och en halv timme med den svanskotan, inte kul