söndag 4 september 2011

8 augusti

Sista dagen på vårt PARADIS.
Klockan är nu 8.30. Vi har lämnat tillbaka snorkling tillbehören och vi har fått vår C skiva, med alla våra bilder från Marina Park.

"Pippi" och hans vän som guidade oss runt på Marina Park, so tak gav vi dom pengar och det var mycket uppskattat. Deras löner är inte av stora mått precis.

Madam Tan, ordnade å vi fik ha kvar vårt rum till 12.30. Kl 14.30 kommer båten för att ta oss till fastlandet, där vi ska ta flyget till Subang. Därifrån blir det Taxi till Jajas systers hem.

Otroligt hur mycket engelska jag egentligen kan,när jag är så illa tvungen att tala.

Jajas släktingar har fått sej ett och annat gott skratt. T ex när jag fick se apor som satt på ledningar efter vägen. Då skrek jag: " Look, look monkeys are sitting on the electriciti line".

Ja, ja de förstod i allafall vad jag menade, hihihihihihi




2 kommentarer:

Kathrin sa...

Hahaha,huvudsaken är ju att dom fattar vad man menar, hahaha.

Jag vet inte hur jag läste, när jag läste ditt förra inlägg, hahaha självklart så var det på semestern du menade. Jag hade lite funderingar på varför du skrev att ni ätit trerätters middag och betalat i svenska kronor, hahahaha.
Jag får skylla på medicinen jag äter.

Kramar

Ingela´s blogg sa...

Klart du kan mer engelska än du tror. Det värsta är när man ska skriva ner det då är det kört.