måndag 5 september 2011

12 augusti

Nu är vi på väg till Teluk Intan, Jajas födelsestad.


Preetas man, körde oss till Buttersworth.
Buss stationen i Buttersworth, nu väntar oss 3,5 timmes bussresa och en smärtfri sådan får jag hoppas.

Svanskotan värker fortfarande, men jag har mina "painkiller" att ta till. Frasen "pain in the ash" passar in bra här, hahahahaahahahaha!!

Bussresan tog lite längre än beräknat vi var framme 13.30 och Praba (Jajas äldste bror) stod och väntade på oss. Han tog oss på en snabbguidning i Jajas hemstad, som hade förändrats mycket på 24 år.


Vi handlade hämtmat innan vi styrde kosan mot Prabas hem,där en underbar familj väntade på oss och vi fick ett varmt mottagande.



4 kommentarer:

Kathrin sa...

När man läser och ser era upplevelser så får man en längtan att göra resan själv.Tänk vad ni fått uppleva, vilka minnen ni kommer bära med er in i framtiden. Ser fram emot mer från er resa.

Kramar

Gerd ♥ sa...

Wow, så intressant! Följer med spänning era irrfärder... Tänker på Jaja och hans problem, tillika min dotters aber... Kram!

Mia systeryster sa...

Vilken underbar upplevelse att äntligen få komma hem och återse sin familj. Måste ha varit otroligt för er båda!
Kram

Ingela´s blogg sa...

Åh högerstyrd bil, ja det är väll vänstertrafik där va? Kan tänka mig att det har förändrats mycket på 24 år. Nu är maten klar och jag måste avbryta mitt läsande. ses snart igen ha ha