söndag 4 september 2011

11 augusti

Installerade på Baywiew hotell. Jajas brorsdotter Preeta om och mötte oss på hotellet och vi gick ut för att titta på Punjabis åt barnbarnen.

Jaja var hungrig så vi avbröt shoppandet och gick för att äta. Innan Jaja ens hunnit äta upp maten, blev han jättedålig. När vi kom till hotellet kräktes han flertalet gånger och jag var glad över att han inte kräktes strax efter att han tagit sina immunsuppressiva tabletter.
Att få magsjuka och kräkas upp dessa tabletter är ingen höjdare och ingen höjdare 550 mil från Sverige.

Visserligen hade vi med ett intyg om Jajas levertransplantation och alla hans mediciner och viktiga telfon nummer. Inte är det någon höjdare heller att behöva ringa efter ambulans, när man befinner sej i en stad där det i det närmaste är stört omöjligt att ta sej över gatan när det är "jam". Finns ingen ambulans eller något utryckningsfordon som kan ta sej fram i tid, här inte.

Här kolar man av innan man hunnit räkna till hundra. Så lite orolig vart jag, men det gick bra.

Gubben kräktes på den tidpunkten han fick kräkas, hahahahahahahaha

Hotellrummet vart helt okej. Vi bestälde väckning till 06.00 dagn då vi skulle checka ut, som tur var så var vi redan vakna, för de ringde inte förrän klockan 07.00.

Jäkla dåligt må jag säga, tänk om vi var ena riktiga sjusovare eller skulle med ett flyg?? SKÄLLNING, fick de!!!!



2 kommentarer:

Slingersnoken sa...

Nu har jag äntligen varit inne på din blogg och läst...
Jag säger bara vad härligt att ni har fått göra denna underbara resa som ni har drömt och längtat efter.
Ni gör den tillsammans och jag antar att ni njuter av resan varje sekund.
Livet är skört och underbart.
Hoppas att han blev frisk fort från magsjukan.
STORA kramar <3
Kram M

Ingela´s blogg sa...

Men oj så oroligt att Jaja började må dåligt. Tur han har med sig dig som kan hålla sig lugn. Vilka tokar som inte kunde väcka er i tid, grrr