onsdag 31 augusti 2011

Redang

Vi hade redan bestämt oss för att åka till Redang och aklimatisera oss, när vi landat i Malaysia. Tredje dagen var vi på väg till flygplatsen  i Subang, där i från tog vi ett propellerplan till Redang.

Jag trodde det skulle vara en skräckfärd i och med att flygplanet inte var så stort. Men det var otroligt vackert att få se en del av Malaysia från ovan.

Vi skulle ta en "Jetty" ut till ön och jag trodde att "Jettyn" var en medelstor färja, vart jag fick det i från, har jag ingen aning om. När jag fick se den sk färjan, blev jag livrädd. En liten båt som det var jättevårt att kliva ombord på. Kliva och kliva, rättare sagt kröp vi nästan ombord.


I väntan på "Jettyn"

Båten flög över vågorna och när båten slog i vågorna, kändes det som om njurarna bytte plats med halsmandlarna. Efter ett litet tag vande jag mej och tillslut skrek jag: "JIHAAAAA", varje gång vi flög över vågorna.


Männen på båten skrattade gott åt mej.



Väl framme och incheckade tog vi en fika och en lång promenad på den snövita stranden. 






Här hade vi sex underbara dagar och i mina ögon ett PARADIS. Här klimatiserade och jetlaggade vi oss.

En perfekt början på en underbar vistelse i Malaysia

3 kommentarer:

Mia systeryster sa...

Underbart det ser ut!! Och välkomna hem!Välbehållna och oskadda verkar det som=D Hoppas ni haft en underbar semester, det behövde ni verkligen!
Kram

HosPetra sa...

God Morgon!
Underbara bilder, ser fram emot resten :)

Kram

Ingela´s blogg sa...

Så härligt, vilket vatten blått blått blått. Det är nog så nära paradiset man kan komma på jorden.