söndag 24 juli 2011

Sämre lön som fet??

Unga feta väljs bort av arbetsmarknaden. Jag, undrar om det inte är lika för de som är handikappade, fula, piecerade och udda människor överhuvudtaget?? Det är klart att det är, de som inte är inom ramarna, får inte plats. Det vackra folket har tagit makten.

Det är jävligt längesen jag träffade på en naturligt vacker kvinnlig/manlig expidit. Männen har så mycket gel i hårt att det blänker och även den värsta Hurricane, kan åstadkomma någon skada där inte.

Oavsett vad så är det helt fel, att inte få ett arbete som man har kompetens att utföra pga av hur man ser ut!

Men det är oxå ett faktum, att det blir mer och mer övergödda människor i vårt samhälla. Flera gånger om dagen kan jag se unga killar/tjejer som bär på alldeles för många kilon. Många kan ha en rubbning i ämnesomsättningen eller något annat medicinsk åkomma.

Men jag törs nog säga att det är en liten procent som utgör dessa, övervägande delen har nog ätit sej till sin övervikt.

Det som är mest oroande är väl alla dessa unga människor som är överviktiga, eller??

1 kommentar:

Gerd ♥ sa...

Jag noterar detsamma som du.
Feta människor ökar i antal. Inte så sällan är både hon och han av samma storlek.
Jag tror inte heller att alla lider av felaktig ämnesomsättning, utan man äter sig till detta, och det är så lätt så lätt.
Beror mycket på kosthushållet och sämre motion.
Söndagskramar!